ביטוח הוא אחד מהמוצרים השירותיים המורכבים ביותר שניתן לרכוש כיום בארץ.
כשאנו קונים ביטוח, אנו רוכשים הבטחה של חברת הביטוח לשלם בעת קרות מקרה הביטוח את דמי הביטוח, בעוד אנחנו, האזרחים, נשלם את הפרמיה.
מה קורה לשרותי הביטוח כשיש מיתון? האם אין תאונות במיתון? האם כדאי לבטל ביטוחים? כנראה שהתשובה לכך היא שלילית.
את התשובה מה בכל זאת ניתן לעשות נחלק לשתי רמות:
ברמת המשפחה: המשפחה בזמן מיתון מנסה לצמצם עד כמה שניתן את ההוצאות החודשיות.
בביטוחי הרכב והדירה, שהם לרוב מוצרים קשיחים לא ניתן לגמרי לצמצם – אולי בשוליים, ניתן לקחת על עצמנו השתתפות עצמית גבוהה יותר, הגבלת נהגים, הורדת כיסויים, וזאת במטרה להוזיל במעט את הפרמיה. אולם עדיין מרביתנו לא נרצה להיות חשופים לסטטיסטיקות הקשות של הפריצות לבתים, לגניבת הרכבים, ולתאונות.
מה כן אפשר לעשות? זה הזמן לקרוא אליכם את סוכן הביטוח שלכם, שיפרוס בפניכם את שלל הוראות הקבע עליהן אתם חתומים, ומלבד ביטוחי הרכב והדירה, לעבור גם על ביטוחי הבריאות, החיים וחסכונות למיניהם.
מה שכן, אם כבר חייבים לחסוך, יש להוריד את התשלום לחסכון ארוך הטווח או הבינוני על מנת לעזור לתזרים המזומנים בהווה. כמוכן שכדאי לרשום ביומן תזכורת ליום שאחרי המיתון להחזיר את רמת החסכון כי זה העתיד שלנו.
ביטוח עסקים: גם כאן זה הזמן לקרוא לסוכן הביטוח ולבדור איתו מחדש את כל תנאי הפוליסה. במידה והעסק צמצם פעילות, צמצם מחזורים או מלאי, פיטר עובדים וכדומה, ניתן יהיה למצוא את הסעיפים הנדרשים בביטוח ולצמצמם בהתאם ובכך לחסוך כסף.
ביטוח הוא כמו חשמל – כולנו צריכים אותו ומשתמשים כמה שאנו חושבים לנכון. זה נכון גם בשעת מיתון וגם בשעת גאות בשווקים. לכן נמשיך לרכוש מוצר ביטוח המוגדר כמוצר קשיח גם בזמן מיתון. יש הטוענים שאף להפך – במיתון לא נרצה להוסיף דאגות או לחשוף עצמנו לסיכונים מעבר לסיכוני התקופה.
חשוב לזכור שלא מומלץ להוריד כיסוי ביטוחי (כמו ביטוח למקרה מוות / בריאות / מחלות קשות), כי כאשר נצא מהמיתון ונרצה להחזיר את הכיסוי שהורד, עלול להיות מצב שבו הבריאות שלנו כבר אינה תקינה כבעבר, ואז יהיו מגבלות רבות. כמו כן הפרמיה עלולה להתייקר, לדוגמא: ביטוח סיעודי שנרכש לפני כמה שנים זול בהרבה מהתוכניות החדשות שכיום מוכרים.