ניגודיות בהירהניגודיות בהירה

ניגודיות כההניגודיות כהה

הגדלת גופןהגדלת גופן

הקטנת גופןהקטנת גופן

עצירת אנימציהעצירת אנימציה

הצהרת נגישותהצהרת נגישות

אישורים שנתיים - מה עושים איתם?

בכל שנה בתקופה זו של השנה, נשלחים האישורים השנתיים מחברות הביטוח ובתי ההשקעות אל המבוטחים. האישורים השנתיים מפורטים ועמוסים בנתונים, חלקם חשובים יותר וחלקם חשובים פחות. בדרך כלל כאשר אנחנו פותחים את המעטפה אנחנו נאנחים, מציצים בתכולתה ומניחים אותה בצד, באומרנו שיום אחד נפנה לנו את הזמן ונשב להבין מה זה אומר. העניין הוא שיום שכזה כמעט ולא מגיע.

משרד האוצר מחייב את החברות לשלוח דו"חות פעם בשנה. יש תוכניות ביטוח עליהן מחוייבים לשלוח דו"ח פעם ברבעון, אם מדובר בהפקדה חודשית, או כאשר הסכומים גדולים יחסית. עבור כל התוכניות נשלחים פעם בשנה אישורים מפורטים יותר. דו"חות אלה נועדו בראש ובראשונה לאפשר שקיפות של הנתונים ולערב אותנו באחד מהנכסים החשובים של חיינו- תוכנית הפנסיה שלנו. עבור עצמאים האישורים האלה נדרשים לשם עריכת הדו"ח הכספי אבל כולנו צריכים אותם לבקרה ולמעקב והם מעניקים לנו אפשרות והזדמנות לשפר את מצבנו האישי.

מה עושים עם האישורים?

1. שומרים בתיק מסודר על-פי נושאים. האישורים מגוונים ומסווגים לפי הכותרת של תוכנית הביטוח: פנסיה, מנהלים, קרן השתלמות, בריאות וכדומה. כיוון שבמרוצת השנים תוכניות נוטות להשתנות וכן מתרחשים מיזוגים בין בתי ההשקעות, כל תיעוד של נייר רשמי חשוב לעתיד לעת פרישה וכבקרה על תוכניות שהיו בעבר.

בנוסף לקלסר שבתוכו מתייקים את האישורים, אנו ממליצים להכין טבלה מסודרת המפרטת את כל שמות התוכניות, מספרי הפוליסות או מספרי העמיתים בקרנות ההשתלמות, ושמות החברות או בתי ההשקעות שיצרו את התוכנית.  כך ניתן יהיה לעקוב מדי שנה שכל האישורים אכן הגיעו, וכל התוכניות ממשיכות להתקיים ולא נעלמו עקב טעות כזו או אחרת.

2. בודקים שהנתונים האישים שלכם ושל בני המשפחה נכונים: כתובות, טלפונים מספרי ת"ז ופרטים אישיים אחרים. במרוצת השנים אנשים מחליפים כתובת או סטטוס, וחשוב לוודא שכל הפרטים יהיו מעודכנים כדי שהתכתובות מחברות הביטוח יגיעו אליכם גם בשנים הבאות.

3. מוודאים שהכספים אכן נקלטו בפוליסה שלכם, הן הסכומים שמופרשים על ידכם והן הסכומים שמופרשים על ידי המעסיק. לשם כך יש לבדוק את מספר ההפקדות המפורטות ולוודא שאכן יש 12 הפקדות - אחת עבור כל חודש.  אם חסרה הפקדה, צריך לבדוק אם מופיע זיכוי כפול בחודש העוקב. במידה וחסרים כספים ואין השלמה, יש לפנות באופן מיידי אל סוכן הביטוח או אל המעסיק לבדיקת העניין. הרי מדובר בכסף שלכם!

4. בודקים את הנתונים הביטוחיים. בכל אישור יש נתונים על החיסכון המצטבר ועלויות דמי הניהול, וכן על כיסויי הביטוח אם חלילה יקרה אסון. צריך לבדוק ולמצוא את המידע כמה ביטוח קיים, ולא רק סכומי החיסכון. יש לזכור שדמי הניהול הם חשובים, אך כמו תמיד בכל מוצר שקונים, המחיר הוא רק גורם אחד מני רבים החשובים המרכיבים את המוצר.

בכל שנה חברות הביטוח מנסות לפשט יותר ויותר את ההסברים אך הנושא מורכב. ההצעה הטובה ביותר שנוכל לתת: לאחר שהחומר נאסף והעין עברה על הנתונים, כדאי לקבוע פגישה עם סוכן הביטוח האישי שלכם ולנסות להבין באמצעותו מה כל הנתונים האלה אומרים - איפה ניתן לשפר? האם התוכניות בפוליסות מתאימות לצרכים האמיתיים שלכם?

האישורים השנתיים הם עבורנו ואל לנו להיאנח כאשר אנחנו מקבלים את המעטפה בדואר. עלינו לבדוק את הדו"חות ולאסוף את המידע החיוני לגבי הנכסים שלנו המנוהלים על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים.

ובשביל לעזור לפענח את הכתוב באישורים ולוודא שהנכסים שלכם מנוהלים היטב- אנחנו, סוכני הביטוח, נמצאים.

 

צור קשר