ניגודיות בהירהניגודיות בהירה

ניגודיות כההניגודיות כהה

הגדלת גופןהגדלת גופן

הקטנת גופןהקטנת גופן

עצירת אנימציהעצירת אנימציה

הצהרת נגישותהצהרת נגישות

שוב עברה שנה, והגיעה העת לחדש את ביטוח הרכב. אמנם ביטוח הרכב הינו מוצר פשוט יחסית שמבוסס על הפוליסה התקנית - הפוליסה שנקבעה כתנאי מינימום על ידי הכנסת, אך עדיין יש דברים שחשוב לשים לב אליהם בשעת החידוש, שיכולים לחסוך כסף, או להוות בעיה בעת קרות מקרה הביטוח.

  1. מי הנוהג ברכב? אחד הפרמטרים לקביעת תעריף הביטוח הינו מספר הנהגים הנוהגים ברכב, גילם וותק הנהיגה. סטטיסטיקת חברות הביטוח גורסת כי ככל שקטן מספר הנהגים ברכב, הנהג מכיר את הרכב הספציפי שבו הוא נוהג ובכך יפחת הסיכוי לתאונה. כמובן שגיל הנהג משפיע אף הוא. מחקרים מראים שיש פער עצום במספר תאונות הדרכים בין נהגים צעירים המוגדרים בקטגוריות עד גיל 21 ועד 24 או בעלי ותק נהיגה של פחות משנה לבין נהגים ותיקים ומבוגרים יותר.
    בעת החידוש וודאו בשנית מי הנהגים שהורשו לנהוג ברכב בשנה החולפת, האם נדרש להוסיף נהג או ניתן להגביל לפחות נהגים, וכמובן בדקו שגילאי הנהגים בפוליסה מתאימים למצב במציאות, על מנת לזכות בהנחה או להימנע חלילה ממקרה שהחברה תסרב לשלם תגמולי ביטוח עקב תאונה בה נהג מי שלא היה מורשה לנהיגה.
  2. בדקו כי מספר הרכב, הדגם, שנת הייצור וכן פרטיכם האישיים אכן נכונים. לעיתים ישנה טעות הנגררת עם השנים ועשויה להוות בעיה בעת תשלום תביעה או מתן שרותי דרך והחידוש השנתי מהווה הזדמנות מצויינת לבדוק.
  3. מהו אמצעי המיגון הנדרש? יש לזכור כי אמצעי המיגון הוא תנאי הכרחי לקיום הביטוח. מדי פעם חברות הביטוח משנות את התנאים, לעיתים מוסיפות אך לעיתים גם מפחיתות את התנאי הדרוש להן או אף מורידות אותו כליל. בעת החידוש יש לקרוא ולהבין מה השוני במידה והשתנה. הדבר יכול לחסוך בהוצאות במיוחד כאשר מדובר במכונית אשר בתחילת דרכה הביטוחית נדרש לה מיגון הכולל מערכת איתור, אשר עולה ללקוח כסף מעבר לתשלום הפוליסה, אך במרוצת השנים התנאי למערכת האיתור הורד, ולכן בעת חידוש הפוליסה יש לוודא מה נדרש, והאם ניתן לבצע שינוי לטובת המבוטח.
  4. אמצעי תשלום - יש לוודא מה תנאי התשלום שהיו בשנה שעברה, והאם ניתן לשנותם. יש חברות ביטוח אשר מעת לעת מעניקות אפשרות לפרוס ליותר תשלומים ללא תוספת דמי אשראי. מומלץ לבדוק- במידה והפוליסה שולמה בעבר בתשלומים רבים הכוללים תוספת דמי אשראי יהיה נכון יותר לצמצם לתשלומים ללא דמי אשראי כעת לאחר שעברו השנים ובכך להקטין את העלות. בדרך כלל פריסה עד 5 תשלומים מיום תחילת הביטוח אינה דורשת תוספת אשראי או ריבית. בביטוחי החובה יש חברות המציעות מספר תשלומים גבוה אפילו עד 12 תשלומים ללא דמי אשראי וכדאי לנצל זאת.  
  5. איזה חברת מספקת שרותי דרך? ישנם מספר ספקי שרותי דרך המספקים שרותי גרירה, תיקוני דרך ורכב חליפי. יש הבדלים בין חברה לחברה בכתב השרות, ומעבר לתנאים ולמחיר גם טיב השרות והמוניטין. לעיתים בעת החידוש ניתן להחליף ספק במידה ואינכם מרוצים משרותי הספק משנה קודמת - זה הזמן המתאים לבקש שהסוכן ימצא לכם חברה אחרת המתאימה לכם יותר. במידה והוחלף ספק שרותי הדרך - יש לזכור להצטייד בפרטי מוקד החרום, כי בעת צרה הפרט הזה יחסוך לכם זמן ועוגמת נפש. מומלץ לשמור את המספר בזיכרון של הטלפון הסלולרי.
  6. והמחיר? – כמובן חשוב! רוב סוכני הביטוח עובדים עם מספר חברות - נא וודאו שהסוכן ערך עבורכם את הבדיקה לגבי המחיר. שוק הרכב מתאפיין בתנודתיות ומשתנה בהתאם לנתונים סטטיסטיים המסתמכים בין היתר על  תנאי שוק, מספר הגניבות של הדגם ומחירי החלקים. יש לזכור כי לא בהכרח ככל ש"מזדקן" הרכב מחיר הביטוח יורד. כאשר הרכב הופך לגניב או חלקיו מתייקרים, הדבר דווקא עלול להשפיע על המחיר כלפי מעלה. לפיכך נכון לעשות סקר שוק ולבדוק.
    חשוב לזכור שהמחיר חשוב, אך הוא לא הפרמטר היחידי. הקשר והחוזק של הסוכן בחברות הביטוח אותן הוא מייצג, עשויים להיות לעזר רב בנושאי תביעה. הסוכן מקבל את פרנסתו מהלקוח ולא מחברת הביטוח, ולכן יש לו אינטרס להצליח בהשגת המירב עבור הלקוח בעת הגשת התביעה, אחרת לא יחזור הלקוח לבטח את רכבו. המשכיות באותה חברת ביטוח ואצל אותו סוכן ביטוח לאורך שנים עשויה להועיל ללקוח נאמן אשר בעת צרה הדבר יעמוד לזכותו. ולכן לא כדאי להתפתות לעבור מחברה לחברה או מסוכן לסוכן רק בגלל מחיר קצת יותר זול.
  7. ביטוח ישיר או באמצעות סוכן? ביטוח ישיר הינה חברת ביטוח העובדת בשיטה ישירה שלא מתאימה לכל אחד. חברת הביטוח הישיר אינה שונה בתפיסתה מחברת הביטוח המסורתית, הרואה בפוליסה ובאותיות הקטנות את העוגן לתשלום תגמולי הביטוח או דחייתם. אפילו לסוכן אשר מכיר את אנשי חברות הביטוח, דרכי התקשורת עימן, הנהלים והאותיות הקטנות, קשה לעיתים להשיג עבור הלקוחות שלו את מה שמגיע להם, ולכן לא כל לקוח יכול להתמודד ישירות מול המערכות הגדולות של החברות.
    רובנו מעדיפים שיהיה למי להודות, על מי לצעוק, או את מי לחבק. למרות הפרסומות השנויות במחלוקת של חלק מחברות הביטוח הישיר, רוב המבוטחים מעדיפים להיות מבוטחים באמצעות סוכני הביטוח ורואים בהם כתובת נכונה לייצגם. התשלומים הנוספים שמשולמים כל שנה מעבר לפוליסה כתשלומים של לפנים משורת הדין, מראים עד כמה יש ערך אמיתי ללקוח כאשר הסוכן שלו, המכיר אותו, מייצג אותו מול מערכות הענק של חברות ביטוח. לכן יש מבוטחים שהיו מבוטחים בביטוחים ישירים וחוזרים להיות מבוטחים באמצעות סוכנים, אשר להם יש גם את הכלים להשוות מחירים להתוות תחרות טובה ונכונה יותר.

לסיכום: על אף העובדה שביטוח הרכב הינו ביטוח פשוט כמוצר מדף, חשוב לבדוק, לקרוא, להתעניין ולהתאים אותו למציאות המשתנה, הן מבחינת תנאים והן מבחינת מחיר.

 

צור קשר