הישראלים לא רוצים להיות פראיירים

02/07/2021

בואו נדמיין לרגע שהיה נוחת כאן בארצנו הקטנה חוצן מכוכב אחר. הוא היה מסתובב בין אנשי הארץ הקטנה, לומד על רצונותינו ומעשינו דרך מפגשים אישים והתבוננות באמצעי התקשרות במשך יממה אחת. לאחר יממה אם היינו שואלים אותו מה הוא למד על הישראלים, במה הם מתעניינים, אנו יכולים להניח כמעט בוודאות שאחת המסקנות המרכזיות שהיה מסיק הוא שהישראלים עוסקים כל היום במה שהכי מעניין אותם וזה ביטוח הרכב. "כנראה שהישראלים מאד אוהבים את הרכב שלהם והכי חשוב להם זה לבטחו". ולמה? הרי גם אנחנו מודעים לכך שבכל כמה דקות אנו שומעים פרסומות בלתי פוסקות על ביטוחי הרכב, בטלוויזיה, ברדיו, ברשתות החברתיות. לאורך כל היום כל חברה מנסה להסביר לנו למה הכי כדאי לבטח את הרכב דווקא אצלה.

בעבר ביטוח הרכב נתפס כמוצר שמרני כמו לחם אחיד, המחיר היה נקבע בצורה די שבלונית על פי סוג הרכב והשנה, גיל הנהגים והעבר הביטוחי. אבל נדמה כי בשנים האחרונות השוק התעורר לחיים, גל יצירתיות שטף את ענף ביטוחי הרכב ותוכניות ומסלולי ביטוח שונים ומגוונים צצו על פני השטח.
כיום כל חברה מציעה לכל רכב לא פחות משלושה מסלולים שונים ובשוק התחרותי הזה יש כ- 30 הצעות המתחרות על ביטוח הרכב. יש מסלול מועדף, וזהיר, ומהיר, מסלול לנהגים טובים, ומסלול לנהגים טובים מאד. יש מסלול לצעירים ולותיקים, מסלול המגביל קילומטרים, ומסלול עם השתתפות עצמית גבוהה. יש יצירתיות במסלול המגביל איפה לתקן את הרכב, ומסלול מיוחד לנהגים עם ריבוי תביעות ועל זה נוסיף את המסלולים הדיגיטליים ועוד ועוד.
אז מה עושים? מה נכון לאזרח עצמו שרק רוצה לבטח את הרכב במחיר הוגן ולקבל שירות בעת הצורך.
עדיין יש לזכור כי ביטוח רכב, הגם שהוא ביטוח די בסיסי, בקרות מקרה הביטוח נדרש מנגנון שיוכל להיות שם לצד המבוטח ולוודא שהוא ממקסם את התקבול מחברת הביטוח ואדם שיוכל לעזור לו בתביעה נגד צד שלישי או בתביעה מורכבת כשחברת הביטוח טוענת כי לא הכל מכוסה בפוליסה.

כולנו מבינים שהעולם כולו משתנה ולכן הגיוני שעולם הביטוח ישתנה וכך גם ענף ביטוחי הרכב. ריבוי המסלולים והתחרות הגוברת נובעת קודם כל מאותה מהפכת ידע שעברה על הצרכנים. אנחנו כצרכנים גם משתנים, כולנו רוצים את המידע כאן ועכשיו, ובצורה דיגיטלית ושקופה, שיתקבל היישר למכשיר הסלולרי שלנו, ולא ידרוש מאיתנו ללכת לפקס, או חלילה לחכות שבוע שהמידע יגיע אל תיבת הדואר שלנו. אותו חוצן אם יזדמן לו להישאר עוד כמה ימים בארצנו הנפלאה גם ילמד שאנחנו, הישראלים, מוכנים לשלם יותר על ביטוח רכב, אך לא רוצים להיות או להרגיש פרייארים. הישראלים רוצים לקבל את המוצר והשירות הטובים ביותר במחיר ההגון ביותר.

מגוון התוכניות שיש היום מחדדות את התפקיד שלנו כסוכנים, יש כאלה שאולי חושבים שהוא מיותר, אך גם לפני עשרים שנה חשבו שהסוכנים הם דור הולך ונעלם, הסוכנים הטובים פשוט ידעו לשנות את עצמם ביחד עם העולם המשתנה. וכיום אנחנו נמצאים בצומת הידע להתאים את המוצר הנכון עבור הצרכנים, וכמובן ללוות אותם ולהיות לצידם בעת הצורך.
סוכני הביטוח, אשר השכילו להשתנות עם הזמן ולהכין את הארגון שלהם לעולם החדש, יודעים שעל מנת להצליח להמשיך לגדול הם צריכים לשים את הלקוח במרכז. ולהתרוצץ במקומו, להשוות עבורו את השוק באמצעים חדשניים, להנגיש לו את המידע בצורה מהירה ושקופה בעזרת אמצעים דיגיטליים, ולהיות שם עבורו במתן שירות אישי ומקצועי. לכן יש להם אפשרות לבדוק ללקוח מה הכי מתאים לו ממגוון המוצרים והמסלולים בחברות השונות, ולהציע לו את העסקה המשתלמת ביותר עבורו. אלה הדברים שהלקוח יהיה מוכן לשלם עבורם, לדעת שהוא מקבל ערך מוסף על כספו.

תעריפי ביטוחי הרכב ידעו במהלך השנים הרבה תקופות של עליות וירידות. בכל כמה שנים המחירים עולים ולאחריהם יש ירידות. בשנים האחרונות חלה ירידה מתמדת בתעריפים, הדבר נבע משיפור תשתיות הכבישים במדינה, משיפור מערכות ההגנה ברכבים עצמם, ובשנתיים האחרונות הקורונה השביתה לנו את מסלול החיים גרמה להסתגרות בבתים ולירידה בכמות התאונות. כל הגורמים האלו, לצד הכנסת דיגיטציה אפשרו לחברות הביטוח להוריד מחירים. היציאה מהקורונה, והתעוררות הצרכנים, כדובים רעבים שהתעוררו משנת חורף ארוכה, הוציאה את כולנו חזרה לכבישים. מאות אלפי ישראלים נמצאים היום בארץ ולא בחו"ל, ביטול חופשות וצמצום הוצאות השאיר בידי ישראלים כסף זמין ורכישות רכבים חדשים הואצו, גם בשל מיעוט נסיעה בתחבורה ציבורית בעקבות הקורונה. כל זה הפך את כבישי האספלט הדהויים במדינתנו לפקק אחד ארוך ואין סופי, הפקקים יוצרים תאונות, ושוב אנו מרגישים שהמחירים בסימן עליה.

אולם ספק אם נחזור לעליית מחירים מתמשכת לאורך שנים. התחרות העזה "ורדיפה" אחר הנהגים הטובים לא תשאיר הרבה מרווח לעליית מחירים.
אין ספק שעלינו להיות צרכנים חכמים, עלינו לוודא שיש לנו את המידע הנכון, ואם סוכן מוכן לעבוד עבורנו כברוקר, יפעל עבורנו באופן דיגיטלי מול מספר חברות גדול, יחפש וימצא עבורנו את העסקה הטובה והמשתלמת, ולא פחות חשוב יהיה שם עבורנו ברגע האמת, אז עשינו עסקה מצויינת.

צור קשר